Followers

Sunday, September 18, 2011

Ceritera Lawak:Motosikal dan Rokok

 Motosikal dan Rokok

Di hentian bas, seorang pelajar yang sedang menunggu bas ditegur oleh seorang anggota polis.
Polis : Kenapa kamu merokok?
Pelajar : Hobi saya merokok.
Polis : Dari mana kamu dapat duit beli rokok?
Pelajar : Duit belanja sekolah saya.
Polis: Berapa kamu habiskn duit beli rokok sehari?
Pelajar: Sehari sekotak, RM10.
Polis : Kenapa kamu membazir dengan membakar duit? Kalau kamu kumpul duit beli rokok tue, mungkin sekarang kamu dah pakai motosikal. X perlu kamu menunggu bas seperti ini.
Pelajar : Betul jugak kata tok. Mmm, boleh saya tanya satu soalan sama tok?
Polis : Apa dia kamu nak tanya?
Pelajar : Tok ni hisap rokok jugak ke?
Polis : Sudah tentu tidak, katakan tidak pada rokok.
Pelajar : Owh, saya ingatkan tok pun merokok sebab tak nampak pun motosikal tok.
Polis : Terkena aku!!! (dalam hati)

No comments:

Post a Comment